niedziela, 11 sierpnia 2019

Zapraszam na tournee po Warszawie!

Hej!
Dzisiaj chciałabym podzielić się z wami kilkoma miejscami, które szczególnie spodobały mi się podczas mojego zeszłotygodnionwego wyjazdu do stolicy! Nawet, jeśli jesteście z Warszawy, a jeszcze nie widzieliście tych miejsc, bardzo polecam je zwiedzić!
  • Centrum Nauki Kopernik + Planetarium "Niebo Kopernika" - w każdym większym mieście jest takie interaktywne centrum nauki poprzez zabawę, ale to warszawskie jest chyba największe i najbardziej popularne. Jest to po prostu bardzo łatwy sposób nauki fizyki i matematyki dla osób takich jak ja, które za nic nie potrafią zrozumieć niczego z kinematyki czy aerodynamiki. Najlepiej zabierzcie znajomych i rodzinę, wtedy zawsze jest przyjemniej! A w planetarium są wspaniałe pokazy, byłam tam na dwóch i jestem oczarowana! Ale kto nie lubi kina 3D w wygodnej pozycji i z dawką wiedzy naukowej?
  • Polin: Muzeum Żydów Polskich - zdecydowanie jedno z największych muzeów, jakie widziałam! Bardzo rozbudowane i nowoczesne, a do tego świetnie zaprojektowane! Wszystkiego możecie dotknąć, usiąść na każdym krześle i otworzyć każdą książkę. Jak pomysłodawcy opisują obiekt, jest to opis historii Żydów na ziemiach polskich od dosłownie samego początku, około roku 900 n.e. Osobiście podróżowałam po nim z audioprzewodnikiem, który stopniowo przez równe 60 stacji opisuje kulturę żydowską. Jest to muzeum zdecydowanie 13+, no i na wejściu prześwietlają was jak na lotnisku! Musiałam zostawić scyzoryk w depozycie!
  • Pałac w Wilanowie + park + Muzeum Plakatu - tutaj opis będzie krótszy, bo jakoś tylko Muzeum Plakatu mnie szczególnie uraczyło. Pałac jak pałac, niezły do oglądania dla fanów historii, ponieważ większość rzeczy jest oryginalna. Tamtego dnia szczególnie źle się czułam, dlatego jedyne, na czym mi zależało to szybki powrót do domu. Park jest piękny, naprawdę! Jezioro (można było wynająć kajak!), chińskie altanki, kamienne kościółki, ogółem piękna architektura. Muzeum Plakatu to galeria sztuki, głównie dlatego mi się spodobało. Można tam kupić śliczne pocztówki i nie byłabym sobą, gdybym jednej nie kupiła! 
  • Pałac Kultury i Nauki - tutaj nie będę się rozwodzić, ale chcę tylko powiedzieć, że z Tarasu Widokowego jest śliczny widok i można podziwiać Warszawę, a do tego aktualnie trwały tam dwie, świetne wystawy - Wystawa Figur Stalowych, na której możecie zrobić zdjęcia z metalowymi postaciami ze swoich ulubionych filmów lub wsiąść do metalowego samochodu, oraz Wystawa Pająków i Skorpionów, na której możecie podziwiać najpiękniejsze, najrzadsze lub najbardziej niebezpieczne pajęczaki na świecie! Dla takiego maniaka jak ja, jest to idealne miejsce!
Od razu zaznaczam, że wpis ten kończę 11.08, dlatego to "zeszłotygodniowe" tournée jest 
już nieaktualne. Przepraszam, że złamałam obietnicę codziennych wpisów, ale na obozie mega ciężko byłoby mi cokolwiek napisać, poza tym skończył mi się internet w telefonie! No nieważne, po prostu bardzo was przepraszam. Ale już niedługo wracam z taką samą energią, tylko się ogarnę, rozpakuję i załatwię najważniejsze sprawy. Do przeczytania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz