sobota, 20 lipca 2019

Z książką jak z pudełkiem czekoladek?

Hej!
W dzisiejszym wpisie chciałam podzielić się z wami niektórymi z naprawdę licznej kolekcji moich książek. Zapraszam na podróż przez horrory, książki dla nastolatków, romanse i fantastykę! W tym wpisie ominę mangę, ale jeśli chcecie poznać inne moje ulubione japońskie twory, zapraszam na jeden z wcześniejszych postów!
Zacznę od perełki, w której zakochałam się po obejrzeniu cudownego i wzruszającego filmu z Natem Wolffem i Carą Delevingne. Mowa o książce autorstwa Johna Greena pod tytułem "Papierowe Miasta". Jest to historia młodego Quentina, który jest od dzieciństwa szalenie zakochany w swojej sąsiadce, zbuntowanej Margo Roth Spiegelman. Dziewczyna często ucieka z domu, jest bardzo dumna i odważna. W głębi serca jednak jej jedynym marzeniem jest opuszczenie spokojnego miasta, w którym się wychowała. Pewnego dnia robi to, zostawiając wskazówki jej położenia w taki sposób, aby tylko jedna osoba była w stanie je odczytać - tym kimś jest Quentin, który postanawia odnaleźć przyjaciółkę i stanąć oko w oko ze swoimi najgłębiej skrywanymi uczuciami.
Pokochałam tą książkę za jej zmienność. W jednej chwili śmiałam się ze szczającego do butelki Bena, by po chwili rzewnie płakać na momencie odnalezienia Margo. Osobiście, czterystustronicową książkę przeczytałam w niecałe dwa dni, czym samą siebie zadziwiłam. Po prostu bardzo przyjemnie mi się ją czytało! Bardzo polecam, nawet osobom, które nie lubią romansów. Jest w niej takie skupisko gatunków, że każdy znajdzie coś dla siebie.
No to teraz na chwilę zostawmy romantyczne momenty na rzecz chyba najbardziej rozchwytywanego i kultowego już horroru "To", napisanego przez genialnego i jednego z moich ulubionych pisarzy Stephena Kinga. Ten człowiek potrafi tak świetnie wykreować postać, że czytałam tą księgę (umówmy się, że ponad 1100 stron to już księga) dosłownie z zapartym tchem. Fabuła jest powszechnie znana, opiera się na tajemniczym miasteczku Derry, w którym tytułowe "To" porywa dzieci i pozwala im się unieść. Jednym z tych pechowców zostaje mały Georgie - brat Billa, który postanawia za wszelką cenę znaleźć brata. Trudno mi się piszę ten opis, bo nie wiem, co mam opisywać. W 2017 na podstawie powieści powstał film o takim samym tytule, który opisuje pierwsze zetknięcie się z Pennywisem i pokonanie go. Książka natomiast to głównie opowieść o tym, jak dorosły już Bill zbiera z powrotem przyjaciół z dzieciństwa, ponieważ demoniczny klaun powraca do miasta. Ale fanów oryginalnej powieści mogę pocieszyć! Już na początku września do kin wchodzi "IT: Chapter Two" - kontynuacja serii! Tym razem zobaczymy już dorosłych, mierzących się w grze na śmierć i życie, w której to niestety wróg dyktuje zasady...
Jeśli nadal wam mało, to z repertuaru Kinga polecam od siebie "Bastion", "Cmętarz Zwieżąt", "Uniesienie", "Śpiące Królewny", "Rok Wilkołaka" i "Cztery Pory Roku".
No dobra, już was nie zamęczam! Przechodzę do ostatniej książki, a będzie to ... Opisywana przeze mnie we wpisie "Stara, dobra książka" powieść "Czarownica". Nie będę ponownie się rozwodzić, dlatego zajrzyjcie tam!
Postanowiłam, że kontynuuję ten wpis jutro. Wracam do rodzimego Gdańska, więc będę miała te piękne 4 godziny na napisanie dla was kolejnej części!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz