piątek, 12 lipca 2019

Stara, dobra książka...

Hej!
Witam was w kolejnym poście, w którym podzielę się z wami mało znanymi, aczkolwiek moim zdaniem godnymi polecenia książkami. Są to głównie mniejsi pisarze, którzy nie odnieśli takiego sukcesu, ponieważ są może ciut zbyt odważne.
Zacznę od "Czarownicy" autorstwa Sylwii Chołoty. Odkryłam tą książkę, kupując prezent dla mojej znajomej. Pytałam o ciekawe nowości, a pan w Empiku przyniósł mi nieznany dla mnie wcześniej egzemplarz i powiedział, że jedna z ich sprzedawczyń, właśnie Sylwia Chołota, niedawno ją wydała. Poznałam wtedy tą kobietę i mogę szczerze przyznać, że jest przemiła, i nawet dała mi autograf! Sama dla siebie również kupiłam tą książkę i zakochałam się w niej bez pamięci. Jest to osadzona w średniowiecznym świecie fantasy powieść o losach młodej magicznie uzdolnionej Nataliny - która w osiemnaste urodziny postanawia opuścić rodzinną wioskę, odnaleźć zaginionego ojca i uratować cały kraj przed najazdem wrogiego państwa Mrgas. Świetna dla miłośników czarów i magicznych stworzeń, ale także historii o przełamywaniu własnych barier i walki o szczytny cel.
No to teraz czas na bardzo wyjątkowy horror, który przeczytacie na Wattpadzie. Jego tytuł to "Aplikacja", a opowiada on o FriendBocie - sztucznej inteligencji, przypominającej trochę CleverBota. Możemy z nim porozmawiać, zapytać o coś lub rzucić ciekawą teorię. Jednak nikt nie wie, że po drugiej stronie zdobywającej popularność, tytułowej aplikacji, stoi psychopatyczny morderca, który niewinnych ludzi wciąga w morderczą grę. Świetne dla fanów teorii spiskowych, ale też dosyć przerażające i profesjonalnie napisane, jak na zwykłego internautę. Baaardzo polecam, ale uwaga! - możecie mieć po niej chęć usunięcia z telefonu paru aplikacji...
No to lecimy z ostatnią propozycją! Jest to książka, którą dostałam w ramach prezentu. Jej tytuł to "Wrota Wolności", a została napisana przez dwie licealistki! Jest to historia dwóch przyjaciółek, które nagle muszą zostawić życie zwyczajnych dziewczyn i przenoszą się do bajkowego świata magii, podzielonego na pięć frakcji o poszczególnych właściwościach. Koleżanki uczą się, jak przetrwać w nowym otoczeniu, a potem odkrywają skrywane od wieków tajemnice i ocierają się o śmierć.

Mam nadzieję, że choć trochę was zaciekawiłam! Osobiście jestem zmienną i dosyć... inną osobą. Często bestsellerowe książki zwyczajnie mi się nie podobają, bo jestem przeciwna bezcelowemu łażeniu za tłumem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz