czwartek, 13 lutego 2020

Czas na wyrównanie szans!

Hej!
Dzisiaj chciałabym zrobić coś dla mnie zupełnie nowego, czyli spróbować podać kilka powodów, dlaczego warto zacząć oglądać anime oraz czytać mangę. Moją motywacją do tego wpisu stał się mój kolega Tomek, który nienawidzi otaku. Dedykuję mu ten wpis <3
Pierwszy powód jest całkiem banalny, ale bardzo ciekawy. Są nim ludzie. Możecie bowiem nie wiedzieć, ale nie wszyscy fani mang czy anime to jawni fanatycy, którzy, jak ja, o swojej pasji mówią na prawo i lewo. Kiedy już zaczniecie interesować się danymi produkcjami i fandomami, bardzo łatwo traficie na bratnią duszę. Może to być w każdym miejscu, na Instagramie, Facebooku, Snapie, Wattpadzie i każdym innym forum internetowym. Do tego, osoby w waszym otoczeniu. Ja mam akurat ogromnego farta, że zapalonych otaku znalazłam wśród własnej klasy, nauczycieli (!), dawnych znajomych czy osób, z którymi pracuję.
Na drugi ogień leci nauka. Anime i manga to zagraniczne twory, więc pierwsze, co rzuca się w oczy, to język. Ja, oglądając niejedną serię, nauczyłam się niektórych zwrotów po japońsku, potrafię je nawet napisać w katakanie! Ale przecież w tym uniwersum kryją się perełki, z których nauczycie się gotować (Shokugeki no Souma), rozwiązywać proste zadania chemiczne (Dr. Stone), ogarniać anatomię (Fullmetal Alchemist), walczyć o swoje uczucia i cele (Naruto i milion innych) lub nawet podrywać (Wotakoi)! Sami nawet się nie orientujecie, a wiedza jest po prostu na wyciągnięcie ręki.
No i na koniec zostawiłam sobie po prostu zabawę. Spytana ostatnio o rzecz przyciągającą ludzi w mangach, odpowiedziałam - różnorodność. W Europie i Stanach produkowane są raczej jedynie komiksy o superbohaterach lub fantastyce, dobrze je wszyscy znamy. Mangi natomiast, to niezmierzony ocean tematów i gatunków, w których każdy znajdzie coś dla siebie. Poza tym, kolekcjonowanie tomików to sama przyjemność, wiem z doświadczenia! A anime to świat pełen barw, charyzmatycznych postaci, zapadających w pamięć wydarzeń i wpadających w ucho piosenek. Każde uniwersum jest jeszcze bardziej barwne od drugiego i przyciąga najróżniejszymi cechami. Dlatego spróbujcie! Może w którymś z kolejnych wpisów podam anime oraz mangi, od których warto zacząć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz