czwartek, 21 listopada 2019

Cytuję: "Wpis o cytatach"!

Hej!
Dzisiaj chciałabym porozmawiać trochę o cytatach. Jak wiecie, w kwietniu piszę egzaminy i staram się przygotować na nie jak najlepiej. Pomijając fakt, że najbardziej boję się matematyki, mogę spokojnie stwierdzić, że nad polskim pracuję najprężniej. Jestem absolutnym mistrzem pisania rozprawek, dlatego o to się nie martwię, ale nad każdym swoim tekstem siedzę bardzo długo. Na próbnych już popisałam się kilkoma cytatami!
Ale pomijając ten fakt, w tym wpisie przedstawię kilka moim zdaniem najciekawszych cytatów i przykładowe tematy do ich użycia. Uwaga, będzie dużo anime i filozofowania!
Zacznę od jednego z moich ulubieńców, czyli "Książki nie są tylko czymś, co się czyta, są czymś na wzór medytacji". Niestety, nie pamiętam postaci, ale anime to "Psycho-Pass". Możecie wykorzystać do wszystkich tematów o książkach, na przykład "Rola książek w czasach nowych technologii". Serio, kocham te słowa i mogłabym je cytować kilka razy dziennie.
Kolejne piękne słowa należą do pułkownik Hawkeye z anime "Fullmetal Alchemist" - "Bohaterowie czasów wojny w czasach pokoju stają się mordercami". Zgadzam się. Sama seria opiera się na ogromnym pragnieniu braci do zwrócenia ich rodzeństwu tego, co najcenniejsze. Jeśli ktoś kazałby wam napisać pracę dotyczącą dla przykładu skutków wojny odczuwalnych przez żołnierzy przegranej strony, możecie go wykorzystać. Tutaj może trochę odlatuję, ale nie mogę się powstrzymać. Sama postać jest moim zdaniem bardzo szlachetna i podczas walki ratowała najbardziej potrzebujących.
Na trzeciej pozycji umieszczam cytat z anime "Mirai Nikki": "Jeśli to twój najgorszy dzień w życiu, to bardzo możliwe, że następny będzie lepszy". Piękne słowa, pełne motywacji i pocieszenia. Wyobraźcie sobie usłyszeć je od przyjaciela czy rodzeństwa, miód na serce. Nad szukaniem tych tekstów nie musiałam się trudzić, zbieram cytaty na bieżąco z każdym oglądanym serialem czy anime. Książki oczywiście też bardzo mnie inspirują!
No to lecimy z książką! Osobiście kocham cytat Antoine'a de Saint-Exupery'ego "Miłość nie polega na tym, aby wzajemnie sobie się przyglądać, lecz aby patrzeć razem w tym samym kierunku". Cudowna wypowiedź, dużo w niej uczucia i jest wiele sposobów na jej interpretację. Dodatkowo jest mało znanym cytatem, co również punktuje!
No i na koniec oczywiście nie mogłam się oprzeć i musiałam dać coś z "Naruto". Wybrałam słowa Rokundaime Hokage, Kakashiego Hatake - "Pustkę w sercu człowieka mogą zapełnić tylko otaczający nas ludzie". Dosłownie popłakałam się słysząc ten wers i nie mogłam się opanować. Interpretację i przykłady zostawiam wam. Oraz drodzy ósmoklasiści - powodzenia na egzaminach!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz